maandag 16 augustus 2021

Netgalley review: The Decagon House Murders manga

 


NetGalley Review: The Decagon House Murders





Het verhaal: 

Leden van een detective club vertrekken naar een afgelegen eiland om daar te verblijven in een toch wat apart huis waar een moord plaats vond. Samen aan de hand van hun kennis proberen ze de zaak op te lossen.


Mijn review (spoiler free)

Nu moet ik zeggen dat ik weinig ervaring heb met het lezen van dit soort verhalen dus neem wat ik zeg over het plot met een korrel zout. Mijn eerste indruk was dat de personages nogal typisch waren voor dit soort verhaal; je hebt de arrogante slimmerik, de nerdy guy, het mooie meisje dat iedereen graag heeft etc. Wat niet wil zeggen dat deze slecht geschreven zijn. Integendeel zelfs de personages hebben elk hun persoonlijkheid en hun dialogen zijn erg leuk om te lezen. Ik heb het boek nog niet waarop deze manga geschreven is nog niet gelezen dus kan ik het daarmee niet vergelijken. In het eerste deel leren we de hoofdpersonages enkel kennen en moet toe geven ondanks geen saaie eerste volume was.  Ook komen we er achter wie zij (de andere leden van de club) verdenken van de moord op Seiji Nakamura. 

De manga is in het Engels gepubliceerd door Kodansha USA 

Ik geef het eerste deel van deze thriller reeks een 4/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten