vrijdag 13 augustus 2021

Adachi and Shimamura vol 1

 



Verhaal synopsis.

First-year high school student Sakura Adachi skips class and sits upstairs in the school gym to pass the time and distract herself. She then meets Hougetsu Shimamura, a girl who is also skipping class. They begin to play ping-pong before eventually deciding to return to class. As they spend more time together, they become great friends. Through these interactions, Adachi has trouble expressing her feelings to Shimamura, while Shimamura feels like Adachi is merely a friend to her.

wikipedia article


Als ik eerlijk mag zijn waren mijn verwachtingen voor deze manga wel heel hoog na het lezen van de light novel.

De light novel had een stijl die me aansprak wat ik wat ontbreken vond in de manga.

Ook vond ik de side characters redelijk bland en erg typisch.

Ze waren zeker geen meerwaarde aan het verhaal. 

De manier waarop een van hun me uit het verhaal haalde stoorde me wel een beetje.

In het eerste deel hebben de personages twijfels over hun geaardheid wat normaal

is aangezien het plaats vind in een land als Japan. 

Ze machten wel als vrienden en hoewel ik soms momenten had van "dit is echt een typische manga" vond ik wel dat er niet echt iets storend aan was. 

De tekenstijl sprak me al van de cover erg aan en die is doorheen de manga van dezelfde kwaliteit gebleven.  De kleurenpagina's aan het begin van de manga zijn ook een leuke bonus.


 Over het algemeen was dit een prettige manga om te lezen (buiten de clichés dan) en die ene vervelende side character. 

Mijn rating:

4/5


Geen opmerkingen:

Een reactie posten